Saturday 28 November 2009

Chives Dumplings (韭菜饺子)

第一次做饺子,没想到包饺子满好玩的。

我本身很喜欢吃饺子,尤其是馅料有加入冬菜的更美味。我不晓得
这里的菜市有没有卖饺子皮,常看到的就只是云吞皮。所以我就将
就着用了云吞皮来代替饺子皮。



包饺子的食谱和方法我从这里 学来的。馅料里的韭菜我加多了份
量,因为我不喜欢吃太多肉的馅料。

我把饺子分两份,一份用来煎;另一份放入汤里烫熟,再加
点麻油在汤里。

2 comments:

  1. Ahemm... do you know that chives are more or less equal to a vigra? Yes, it is! That's what the elderly told me! hehe....

    ReplyDelete
  2. use the ready made skin to make this dumpling is much faster than home made skin.

    ReplyDelete